انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
دکتر داریوش نادری / لیپوماتیک / وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چقدر است؟ لیپوماتیک یکی از سریع ترین روش های لاغری و موثر برای کاهش چربی های موضعی و بهبود تناسب اندام است. در هر صورت برای دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش خطرات عمل جراحی، داشتن وزن مناسب قبل از انجام این روش بسیار مهم است. وزن مناسب برای لیپوماتیک به عواملی همچون شاخص توده بدنی(BMI)، سلامت عمومی و ثبات وزنی بستگی دارد. افرادی که دارای وزن با ثبات و BMI متعادل هستند، معمولا از بهترین کاندیدا برای لیپوماتیک محسوب می‌شوند.

۰۰:۴۷
truncate dir-rtl

لیپوماتیک شکم، پهلو و غبغب در یک جلسه

وزن مناسب برای لیپوماتیک چقدر است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک شکم و پهلو به عوامل مختلفی بستگی دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد:

شاخص توده بدنی(BMI): بیماران با BMI زیر ۳۰ معمولا کاندید مناسبی برای لیپوماتیک هستند. اگر BMI بالای ۳۰ باشد، پزشک متخصص از شما می‌خواهد تا وزن خود را کاهش دهید. در کل ثبات وزن در فرآیند لیپوماتیک تاثیر زیادی را می‌گذارد و نوسانات وزنی می تواند نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار بدهد.

سلامت عمومی: بیمار باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد تا بر روی جراحی اثرات منفی نگذاشته و خطراتش را افزایش ندهد.

میزان چربی موضعی: لیپوماتیک برای کاهش چربی های موضعی که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌روند، مناسب است. این روش یک راه کاهش وزن کلی محسوب می‌شود.

انتظارات واقع بینانه: فرد باید در نظر داشته باشد که لیپوماتیک برای تناسب اندام است نه کاهش وزن زیاد.

بیشتر بخوانید: هزینه لیپوماتیک

وزن مناسب برای لیپوماتیک

ارتباط BMI مناسب با جراحی لیپوماتیک

شاخص توده بدنی( ۱۸.۵ تا ۲۴.۹) یکی از معیار های مهم برای تناسب اندام و وزن نرمال و سالم است.بیماران با BMI در این محدوده معمولا از سلامت عمومی بهتری برخوردار هستند و خطر کمتری برای عوارض جراحی دارند. لیپوماتیک برای افرادی با BMI مناسب موثر تر و ایمن تر است. به همین منظور به ارتباط BMI مناسب با جراحی لیپوماتیک می‌پردازیم:

  • کاهش خطرات جراحی: افرادی که BMI آنها از ۳۰ بالاتر است و در معرض خطراتی همچون عفونت، مشکلات قلبی عروقی و مشکلات بی‌هوشی قرار دارند. کاهش وزن قبل از جراحی می‌تواند باعث نتایج بهتری باشد.
  • بهبود نتایج جراحی: شاخص توده بدنی مناسب به بهبود نتایج جراحی کمک خواهد کرد. 
  • دوره بهبودی سریع تر: افراد با BMI مناسب معمولا دوران نقاهت کوتاه تری را پشت سر می‌گذارند. بهبودی پس از جراحی برای آنها سریع تر و بدون عارضه تر است. وزن کمتر فشار کمتری را وارد می‌کند و موجب تسریع بهبودی می‌شود. 
  • کاندید مناسب برای جراحی: جراحان متخصص معمولا کاندیدای بهتر را در کسانی می‌بینند که BMI مناسب تری دارند. این بیماری از سلامت عمومی بهتری برخوردار هستند.

تا اینجای کار با نقش مهم BMI آشنا شدیم، همچنین متوجه شدیم که هر چقدر BMI کمتر باشد عمل لیپوماتیک برای فرد مورد نظر راحت تر و موثرتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لیپوماتیک شکم و پهلو

آیا باید قبل از لیپوماتیک وزن را کاهش داد؟

قبل از عمل لیپوماتیک باید برخی از شاخص ها رو بررسی کنیم که در ادامه به آنها می پردازیم:

شاخص توده بدنی: در صورتی که BMI شما بالاتر از ۳۰ باشد، پزشک متخصص به شما پیشنهاد می‌کند که وزن خود را کاهش دهید. همانطور که گفته شد کاهش شاخص توده بدنی موجب تاثیرگذاری بیشتر عمل شده و از خطرات مرتبط با عمل پیشگیری می‌کند.

کاهش خطرات جراحی: کاهش وزن می‌تواند خطرات جراحی و عوارض ناشی از بی‌هوشی را کاهش دهد.

تثبیت وزن: بهتر است قبل از انجام عمل لیپوماتیک برای مدتی وزن شما دارای ثبات کامل باشد. تغییرات وزن قابل توجه قبل و بعد از انجام عمل لیپوماتیک می‌تواند تاثیرات زیادی را نیز بگذارد.

مشاوره با پزشک متخصص: مشاوره با پزشک جراح لیپوماتیک برای تعیین بهترین روش و زمان کاملا ضروری است. با مشورت پزشک متخصص می‌توانید عمل راحت  و موثر تری را داشته باشید.

در نهایت هر فرد وضعیت متفاوت خود را دارد و مهم این است که پزشک چه توصیه ای به شما می‌کند.

وزن مناسب برای لیپوماتیک

سوالات متداول وزن مناسب برای لیپوماتیک

نتیجه گیری

در نهایت، انتخاب وزن مناسب برای لیپوماتیک یک فرایند پیچیده است که نیازمند توجه به موارد مختلفی است. مشاوره با یک جراح زیبایی متخصص و بررسی دقیق امکانات و محدودیت شما، می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری در انتخاب وزن مناسب برای خودتان بگیرید.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

آیا برای شما سوال است تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در چیست؟ انتخاب بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بستگی به نیازهای خاص هر فرد و اهداف او از جراحی دارد. لیپوماتیک برای حذف چربی‌های موضعی در در مناطق خاص بدن مناسب است، در حالی که ابدومینوپلاستی برای افرادی که به...

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

آیا افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک قابل پیشگیری است؟ این سوال برای هر فردی که می خواهد اقدام به عمل لیپوماتیک نماید پیش می آید. شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک بسته به عوامل مختلف در هر فردی متفاوت است اما رعایت برخی نکات با اهمیت باعث می شود تا شل شدگی و افتادگی پوست تا...

کبودی و سیاهی پوست بعد از عمل لیپوماتیک (راهکارهای رفع سریع)

کبودی و سیاهی پوست بعد از عمل لیپوماتیک (راهکارهای رفع سریع)

کبودی و سیاهی پوست بعد از لیپوماتیک موقتی است؟ چه کارهایی انجام دهیم تا هر چه سریع تر کبودی ایجاد شده از بین برود؟ امروزه اکثر افرادی که از چربی اضافه ی بدن خود رنج می‌برند به عمل لیپوماتیک روی می‌آورند. این عمل به‌عنوان نوعی عمل پیکرتراشی با حذف چربی های اضافه باعث...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *