انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
دکتر داریوش نادری / جراحی بینی / جراحی بینی نیمه فانتزی + راهنمای کامل و فیلم اتاق عمل

جراحی بینی نیمه فانتزی + راهنمای کامل و فیلم اتاق عمل

جراحی بینی نیمه فانتزی به دلیل خاص و منحصر به فرد بودن، مورد استقبال خانم ها و آقایان زیادی قرار گرفته است. بینی نیمه فانتزی ترکیبی از خصوصیات بینی فانتزی و طبیعی را دارا می باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این جراحی هستند و یا می خواهند بدانند عمل بینی نیمه فانتزی دقیقا چیست. با خواندن این متن شاید برای شما سوال پیش بیاید که بینی نیمه فانتزی چه ویژگی هایی دارد؟ جراحی بینی نیمه فانتزی چگونه انجام می شود؟ چه مراقبت هایی بعد از جراحی لازم است تا انجام شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی این موضوعات بپردازیم…

بینی-نیمه-فانتزی

فیلم نمونه جراحی بینی دکتر داریوش نادری فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراحی بینی نیمه فانتزی چیست؟

همانطور که گفته شد عمل بینی نیمه فانتزی، ترکیبی از دو مدل جراحی بینی طبیعی و فانتزی می باشد. در این مدل جراحی، قوس بینی نسبت به بینی طبیعی کمی بیشتر است و نوک بینی رو به بالا می باشد. اما مانند بینی فانتزی این قوس غیرطبیعی به نظر نمی رسد و بینی بیش از حد کوچک نمی شود. به طور کلی نتیجه عمل بینی نیمه فانتزی به گونه ای است که ضمن حفظ ظاهر طبیعی بینی، کمی قوس در نیمرخ بینی مشاهده می شود.

در حال حاضر افراد زیادی برای رفع مشکلات بینی خود و تغییر ظاهر آن، به عمل زیبایی رجوع می کنند. مدل های مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد که قبل از عمل به بیمار نشان داده می شود. از مهم ترین این مدل ها می توان به بینی طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی اشاره کرد. با توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه مطلوب از جراحی، حتما به بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

  • در مدل بینی طبیعی، فرد بیشتر به دنبال رفع مشکلات ظاهری بینی است و ترجیح می دهد یک بینی کاملا طبیعی داشته باشد. در نتیجه پزشک نیز به قوس و نوک بینی او توجهی ندارد.
  • در مدل بینی فانتزی، فرد می خواهد بینی او قوس زیادی داشته باشد و نوک آن نیز بیش از اندازه به سمت بالا رود. در واقع این افراد به دنبال یک بینی کاملا کوچک و مصنوعی می باشند.
  • در مدل بینی نیمه فانتزی، فرد به دنبال یک بینی زیبا و در عین حال طبیعی می باشد. به همین سبب پزشک در این عمل جراحی علاوه بر رفع مشکلات، قوس کمی نیز به بینی می دهد و نوک ان را نیز کمی بالا می برد. در نتیجه شما با این عمل زیبایی علاوه بر رفع مشکلات بینی، از یک بینی زیبا نیز بهره مند خواهید شد.
جراح-بینی-خوب
جراحی-بینی-نیمه-فانتزی

ویژگی های جراحی بینی نیمه فانتزی

بیشتر دختران جوان و خانم ها به سراغ جراحی بینی مدل نیمه فانتزی می روند. زیرا به وسیله ی این عمل زیبایی، علاوه بر رفع مشکلات بینی، ظاهر آن نیز کمی کوچک می شود. در حقیقت اگر شما به دنبال مدلی هستید که خیلی مصنوعی نباشد و مشخص باشد که بینی خود را عمل کرده اید، می توانید این مدل را انتخاب کنید. زیرا مدل بینی نیمه فانتزی، ترکیبی از بینی طبیعی و فانتزی می باشد و حد تعادل را رعایت می کند.

بینی نیمه فانتزی دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی است که باعث شده است افراد زیادی به آن روی آورند. از مهم ترین ویژگی های این بینی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از اصلی ترین ویژگی های عمل بینی نیمه فانتزی، سایز آن می باشد. پزشک با توجه به سایز صورت و اعضای مختلف صورت شما، سایز بینی را تعیین می کند. در واقع بینی شما در نهایت بیش از اندازه کوچک و مصنوعی نخواهد شد.
  • در بینی نیمه فانتزی، نوک بینی کمی بالاست. این بالا بودن نوک خیلی کم است و در حدی است که ظاهر بینی بهتر شود. یکی از ویژگی های مهم این بینی، نوک آن می باشد.
  • میزان قوس بینی روی ظاهر بینی تاثیر زیادی دارد. در جراحی نیمه فانتزی، به بینی کمی قوس داده می شود تا زیبایی آن دو چندان شود.

مهم ترین مزایای جراحی بینی نیمه فانتزی

بسیاری از خانم ها و پسران جوان طرفدار عمل بینی به شکل نیمه فانتزی هستند. این امر به دلیل مزایای بیشماری است که این روش دارا می باشد. از مهم ترین مزایای عمل بینی نیمه فانتزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از اصلی ترین مزایای این عمل جراحی، زیباتر شدن بینی بعد از عمل می باشد. در مدل های طبیعی بیشتر توجه پزشک به رفع مشکلات بینی است و توجه زیادی به زیبایی آن ندارد. در مدل فانتزی نیز، قوس بیش از حد و نوک بسیار سر بالای آن، سلیقه ی همه نیست. اما در عمل نیمه فانتزی بینی بسیار زیبا می شود.
  • یکی دیگر از مزایای مهم بینی نیمه فانتزی، حفظ ساختار کلی بینی می باشد. این امر باعث می شود که بسیاری از مشکلات، بعد از عمل جراحی برای افراد به وجود نیاید.
  • در این عمل جراحی، برای فرد مشکلات بویایی به وجود نمی آید. زیرا تغییر زیادی روی بینی صورت نگرفته است و راه های تنفسی با مشکل مواجه نخواهند شد.
  • یکی از مهم ترین مزایای این روش جراحی، نداشتن حالت مصنوعی می باشد. اما بینی های فانتزی خیلی مصنوعی هستند.
  • ایجاد نشدن مشکلات تنفسی برای افراد، از دیگر مزایای این عمل جراحی به شمار می رود. در نتیجه حتما در زمان انتخاب مدل بینی، به این موارد توجه داشته باشید.

انتخاب و مراجعه به بهترین جراح بینی نیمه فانتزی باعث می شود نتیجه خوبی از جراحی خود بگیرید و از این مزایا بهره مند شوید.

نمونه رینوپلاستی از زاویه نیمرخ
جراحی بینی در دختری جوان

چه اقداماتی را باید قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی رعایت کنیم؟

قبل از جراحی باید نوع و ساختار بینی شما توسط جراح مورد بررسی قرار بگیرد تا چنانچه مدل درخواستی شما برای عمل برای مناسب است و مشکلی برایتان ایجاد نمی کند، تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

  • انتظارات خود از جراحی را با پزشک مطرح نمایید.
  • لازم است تا سابقه پزشکی خود اعم از مصرف دارو و ابتلا به بیماری را در اختیار جراح قرار دهید.
  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • ۸ ساعت قبل از جراحی باید ناشتا باشید. لازم است شب قبل از جراحی از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.
  • خانم ها در روز جراحی نباید هیچ آرایشی روی صورت داشته باشند.
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات از دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  • آزمایشات قبل از جراحی بینی باید به طور کامل انجام شود و نتیجه آن در اختیار جراح قرار گیرد.
  • دو هفته قبل از جراحی باید مصرف داروهای ضد انعقاد خون و ویتامین E قطع شوند. در این زمینه لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

چه افرادی می توانند بینی نیمه فانتزی داشته باشند؟

جراحی بینی نیمه فانتزی برای افرادی مناسب است که می خواهند بینی آن ها ترکیبی از جراحی بینی فانتزی و طبیعی باشد. به طور کلی کاندیدای مناسب جراحی بینی افرادی هستند که از لحاظ جسمی و روحی در وضعیت خوبی می باشند و بیماری خاصی نداشته باشند. اما اگر فردی انتخاب کرد که تحت جراحی بینی نیمه فانتزی قرار بگیرد، باید ابتدا توسط جراح معاینه شود تا با توجه به شرایط بیمار و بینی او تشخیص داده شود که این جراحی برای او مناسب است یا خیر. معمولا عمل بینی نیمه فانتزی برای بینی هایی که پوست نازک و غضروف قوی دارند مناسب می باشد، اما چنانچه جراح تبحر و مهارت کافی داشته باشد، می تواند این جراحی را برای بینی های گوشتی که پوست ضخیم و غضروف ضعیف دارند نیز انجام دهد.

مراقبت های بعد از عمل بینی نیمه فانتزی

انجام دقیق و منظم مراقبت های بعد از جراحی بینی در کنار انتخاب بهترین جراح بینی در تهران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا این مراقبت ها باعث می شوند که شما نتیجه ی بهتری از عمل جراحی بگیرید و دوره ی نقاهت کوتاه تری داشته باشید. از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از عمل بینی شما کبودی ها و التهاب هایی را روی صورت خود مشاهده می کنید که امری بسیار طبیعی است. این کبودی ها بعد از ۲۴ ساعت از بین خواهند رفت. برای کمتر شدن این کبودی ها باید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • سعی کنید سر خود را برای طولانی مدت به سمت پایین نگیرید. زیرا بینی شما بعد از عمل هنوز مقاومت کافی را ندارد و ممکن است نوک آن به سمت پایین بیاید.
  • در نحوه ی خوابیدن خودت دقت داشته باشید. برای خوابیدن باید از دو بالش استفاده کنید تا سر شما از حالت طبیعی بالاتر قرار بگیرد. تا چند وقت باید به پشت بخوابید. خوابیدن به شکم و پهلو اصلا مجاز نیست.
  • تا چند روز بعد از عمل بینی نیمه فانتزی نباید بلند بخندید تا اعضای صورت شما بیش از اندازه تکان نخورد. از ماساژ و خارش بینی و صورت خود بپرهیزید.
  • تا دو هفته بعد از عمل جراحی نباید به سمت دخانیات و نوشیدن الکل بروید. این موارد دوره ی نقاهت شما را طولانی تر می کنند و روند بهبودی شما به کندی پیش می رود.
  • تا سه هفته نباید ورزش های سنگین و فعالیت های شدید داشته باشد. فین کردن نیز مجاز نمی باشد.
  • دارو هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را در زمان مشخص مصرف کنید.
  • مراجعه به دندانپزشکی بعد از جراحی بینی را به ۳ الی ۶ ماه بعد از عمل موکول کنید.

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی

هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی مانند جراحی های زیبایی دیگر توسط بیمه تقبل نمی شود و هزینه های جراحی و آزمایشات قبل از آن به طور کامل به عهده فرد می باشد. اگر همزمان با این جراحی، عمل های درمانی مانند جراحی پولیپ بینی، انحراف بینی و … انجام شود هزینه نهایی بالاتر خواهد رفت. برای مشاوره و اطلاع از هزینه ها با مطب دکتر داریوش نادری تماس بگیرید.

کلام آخر

برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی حتما باید جراح خوب و با تجربه ای را پیدا کنید تا از عمل نتیجه خوبی بگیرید. هر چقدر تبحر جراح بیشتر باشد، ظرافت و زیبایی بینی بیشتر خواهد شد. از این رو باید به بهترین جراح بینی نیمه فانتزی مراجعه کنید تا بینی شما با معیارهایی که یک بینی فانتزی باید داشتعه باشد، جراحی شود و نتیجه مطلوبی با خود به همراه داشته باشد. همچنین عملکرد تنفسی بینی شما حفظ شود و در صورت وجود مشکلات تنفسی، توسط جراحی برطرف گردد.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط

پیکرتراشی راهی نوین برای رسیدن به اندامی ایده‌آل و افزایش اعتماد به نفس

پیکرتراشی که با نام کانتورینگ بدن نیز شناخته می‌شود روشی است که می‌تواند چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرد و افتادگی‌های پوست را معمولاُ پس از کاهش وزن شدید ایجاد می‌شود بهبود ببخشد. پیکرتراشی روشی برای کاهش وزن نیست بلکه تنها می‌تواند چربی‌های اضافه در قسمت‌های مختلف...

برگشت شکم بعد از لیپوماتیک و راه های جلوگیری از آن

برگشت شکم بعد از لیپوماتیک عارضه‌ای است که برخی از بیماران مدتی پس از جراحی با آن مواجه می‌شوند. لیپوماتیک شکم یک روش جراحی است که می‌تواند چربی‌های انباشته شده در ناحیه‌ی شکم را خارج نماید. با این وجود این سوال مطرح است که آیا نتایج لیپوماتیک شکم دائمی است؟ اگر نتایج...

بهترین جراح بینی استخوانی تهران + نمونه کار و فیلم واقعی

بهترین جراح بینی استخوانی تهران + نمونه کار و فیلم واقعی

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران چه کسی است؟ این سوال از پر تکرارترین سوالاتی است که افرادی که دارای این فرم بینی هستند می پرسند، در واقع این سوال و یافتن پاسخ آن یکی از مهمترین گام های جراحی بینی استخوانی محسوب می شود، چرا که انتخاب پزشک متخصص، با تجربه و ماهر در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *