انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر داریوش نادری / جراحی شکم / جای بخیه ابدومینوپلاستی + معرفی روش های تضمینی برای رفع آن

جای بخیه ابدومینوپلاستی + معرفی روش های تضمینی برای رفع آن

آیا برای شما سوال است که جای بخیه ابدومینوپلاستی بعد ازعمل باقی می ماند یا خیر؟ ابدومینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی محبوب به ویژه در بین زنان در حوزه پیکر تراشی است. در این جراحی با برداشتن چربی اضافی موجود در ناحیه شکمی و سفت کردن ماهیچه های دیواره شکمی، شما به ظاهر ایده آل و مورد انتظار خود، یعنی داشتن شکمی تخت و صاف می رسید. اولین قدم برای اقدام به جراحی آبدومینوپلاستی انتخاب پزشکی با کارنامه موفق در این زمینه و دریافت مشاوره کامل از وی است. چراکه این عمل زیبایی  یک جراحی کاملا تخصصی و حرفه ای است که عدم انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب، ممکن است عوارض احتمالی آن را تشدید کند و تلفات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

 یکی از عوارض رایج و متداول پس از این جراحی، جای بخیه آبدومینوپلاستی است. دکتر داریوش نادری، با مهارت و کارنامه درخشان از رضایت مراجعین خود، در کنار شماست تا لذت رسیدن به اندام دلخواه با حداقل عوارض احتمالی ممکن را تجربه کنید. ما در ای مقاله روش های موثر برای رفع جای بخیه بعد از ابدومینوپلاستی را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید…

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟ 

ابدومینوپلاستی برای کسانی مناسب است که انواعی از روش های لاغری، اعم از ورزش، رژیم های غذایی و دارویی را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده اند. پزشک جراح، قبل از اقدام به عمل وضعیت فرد را کاملا می سنجد، نتایج آزمایش های وی و بیماری های زمینه ای و… را بررسی می کند و فقط در صورت مساعد بودن تمام شرایط، با این جراحی موافقت می کند.

مثلا اگر فردی بیماری زمینه ای عدم بهبود زخم داشته باشد، برای این عمل مناسب نیست چرا که ممکن است جای بخیه ابدومینوپلاستی در وی بهبودی کامل  پیدا نکند و فرد از عمل جراحی، نتیجه دلخواه را کسب نکند. انتخاب پزشکی که در نهایت مهارت، بتواند این موارد را تشخیص دهد و از تشدید عوارض احتمالی بعدی جلوگیری کند، بسیار حائز اهمیت است.

جای-بخیه-ابدو

تفاوت عمده آبدومینوپلاستی با سایر روش های مشابه در چیست؟

این روش، برای کاهش سایز مناسب است و نه کاهش وزن. چرا که میزان کاهش وزن در این روش فقط در حد همان چربی های اضافی خارج شده است و نه بیشتر. بنابراین باید انتظارات خود را برای این جراحی حتما قبل از عمل با پزشک خود در میان بگذارید و چنانچه قصد کاهش وزن چشمگیر دارید، روش های دیگری را امتحان کنید.

 در روش های کاهش چربی شکم، تنها چربی اضافی را خارج می کنند اما پوست اضافی باقی می ماند اما کاربردی ترین مسئله در جراحی آبدومینوپلاستی، این است که در این روش، پوست اضافی شکم نیز با دقت و مهارت برداشته می شود و همین امر دلیلی دیگر بر ایجاد ایجاد جای بخیه آبدومینوپلاستی است. رعایت مراقبت های بعد از عمل و انتخاب بهترین جراح زیبایی شکم باعث می شود تا جای بخیه ابومینوپلاستی باقی نماند.

اقدامات لازم برای کاهش جای بخیه ابدومینوپلاستی قبل از عمل

 برای به حداقل رساندن جای بخیه ابدومینوپلاستی، بعد از عمل، مهم ترین عاملی که قبل از عمل باید به آن دقت کنید، انتخاب پزشک متخصص و حرفه ای در این زمینه و تحقیق و بررسی در مورد جراحی های قبلی وی و رضایت مراجعان و در نهایت مراعات کامل دستورالعمل های ایشان است. براساس نوع عمل و شرایط حاکم بر آن و شرایط فرد، جای بخیه ابدومینوپلاستی و میزان آن متفاوت خواهد بود که حتما باید قبل از عمل طی جلسات مشاوره در مورد آن با پزشک معالج خود صحبت کنید و در مورد تمام جزئیات، از وی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. مثلا در صورت استعمال سیگار قبل از عمل باید سیگارآن را ترک کنید چرا که بهبود زخم را بعد از عمل کند می کند.

جای-بخیه-ابدومینوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

  • از انجام فعالیت های سنگین نظیر ورزش های حرفه ای، تا زمان صلاح دید پزشک جراح خودداری نمایید.
  • به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید. خواب کافی یکی از مهمترین عواملی است که به بدن فرصت ترمیم و بازسازی دوباره را می دهد.
  • مرتبا پانسمان محل بخیه را تعویض کرده و آن را پاکسازی کنید. این عمل از عفونت جلوگیری کرده و همچنین سرعت بهبود جای بخیه آبدومینوپلاستی  را افزایش می دهد.
  • غذاهای سالم بخورید. خوردن غذاهایی که مجددا ذخیره چربی را در ناحیه شکمی افزایش دهد، یا روده را دچار ناراحتی کند، باعث می شود به نتیجه مورد انتظار خود از این عمل دست نیابید. همچنین خوردن میوه جات و سبزیجات و غذاهای فیبردار، با بهبود عملکرد روده از یبوست جلوگیری کرده و فشار وارد بر جای زخم به حداقل رسانده و روند بهبود جای بخیه آبدومینوپلاستی را تسریع می بخشد.
  • روغن ویتامین Eبا خاصیت فوق العاده درمانی، برای ترمیم جای بخیه آبدومینوپلاستی بسیار موثر است. بنابراین تحت نظر پزشک و با تکیه بر دستورالعمل های وی، می توانید از این روغن استفاده کنید.
  • در صورتی که محل زخم و بخیه در معرض آفتاب باشد، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب علاوه بر محافظت از محل بخیه در برابر نور آفتاب، از تیره شدن پوست نیز جلوگیری می کند.
  • تزریق آمپول استروئیدی برای کاهش تورم و قرمزی و ضخیم شدن جای بخیه آبدومینوپلاستی البته تحت نظر پزشک
  • لیزر درمانی نیز از جمله مواردی است که در صورت عدم بهبود جای بخیه آبدومینوپلاستی، بعد از مدت زمان معقول و رعایت تمام دستورالعمل ها، می توان با مشورت پزشک جراح از آن استفاده کرد.

از بین رفتن جای بخیه ابدومینوپلاستی چقدر طول می کشد؟

در صورتی که عمل جراحی، توسط یک پزشک متخصص انجام شود، تمام عوارض احتمالی به حداقل می رسد. از طرفی اگر بدن فرد سالم باشد و بعد از عمل، رژیم تغذیه تجویز شده توسط پزشک کاملا مراعات شود، به محل زخم فشار وارد نشود و فرد استراحت کافی داشته باشد، در ۱۲ هفته اول جای بخیه ابدومینوپلاستی تا حد زیادی از بین می رود، اما برای از بین رفتن کامل محل زخم نهایتا تا یک سال زمان لازم است.

سخن پایانی

پیکر تراشی از طریق ابدومینوپلاستی با وجود تمام مزایایی که دارد، ممکن است عوارضی نیز داشته باشد، جای بخیه ابدومینوپلاستی نیز از عوارض رایج و متداول این عمل می باشد. دکترداریوش نادری، از پزشکان متخصص و مجرب در این حوزه از اولین مراجعه برای دریافت مشاوره، تا پایان دوران نقاهت، در کنار شماست تا آرزوی داشتن شکمی تخت و صاف را، با کمترین عوارض احتمالی، محقق کنید و از اندام جدید و ایده آل خود لذت ببرید.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
رفع سلولیت با دستگاه اوندا

رفع سلولیت با دستگاه اوندا

درمان موضعی سلولیت با دستگاه اوندا یکی از روش‌های نوین برای از بین بردن سلولیت است. دستگاه اوندا با کمک فناوری مایکروویو یک انرژی ایمن را ایجاد می‌کند که به صورت مستقیم به سلول‌های چربی زیر پوست وارد می‌شود و به سرعت می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد و موجب از بین...

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه عمل ابدومینوپلاستی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه عمل ابدومینوپلاستی یکی از مهم تربن سوالات افرادی است که می خواهند اقدام به انجام این جراحی نمایند. ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم که با نام جراحی تامی تاک نیز شناخته می شود با هدف سفت کردن عضلات شکم و برداشتن پوست اضافه شکم انجام می شود. آیا شما هم قصد انجام...

نکاتی که درباره تغذیه قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی نمی دانید

نکاتی که درباره تغذیه قبل و بعد از عمل ابدومینوپلاستی نمی دانید

ابدومینوپلاستی، یک جراحی زیبایی است که جهت برداشتن پوست و چربی‌های اضافی در ناحیه شکم انجام می‌شود. به طور کلی افرادی که در تمام قسمت‌های بدن چربی متعادل دارند اما این چربی در ناحیه شکم بیش از سایر قسمت‌ها می‌باشد مانند خانم‌هایی که دچار چربی‌های دور شکم پس از زایمان...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *