انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر داریوش نادری / لیپوماتیک / تغذیه بعد از لیپوماتیک

تغذیه بعد از لیپوماتیک

تغذیه بعد از لیپوماتیک از اهمیت زیادی برخوردار شده است. جراحی لیپوماتیک را یکی از جراحی‌های بسیار کاربردی برای از بین بردن چربی می‌دانند. همه ما بر این امر واقف هستیم که آب کردن چربی‌هایی که در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارند کار ساده‌ای نیست. جراحی لیپوماتیک روشی موثر برای حذف چربی های اضافه نقاط مختلف بدن است. در این جراحی چربی‌های بدن یک فرد برداشته می‌شوند. در نتیجه فرد به وزن ایده‌آلی که در نظر دارد خواهد رسید. البته توجه داشته باشید که انجام عمل جراحی به تنهایی کارگشا نیست. شما باید به تغذیه بعد از لیپوماتیک و باید و نبایدهای پس از این عمل توجه کنید تا به وزنی که دلخواهتان است  برسید.

بعد از انجام جراحی لیپوماتیک، افراد باید از رژیم تغذیه بعد از لیپوماتیک موادی مثل تری گلیسیریدها لیپو پروتئین‌های سبک را حذف کنند. همزمان که این مواد از رژیم غذایی حذف می‌شوند، باید متابولیسم بدن بیشتر شود. در این صورت سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و خستگی و سستی بدن نیز به حداقل می‌رسد. بعد از انجام این عمل جراحی بهتر این آب زیادی را مصرف کنید و تمامی چربی‌ها و روغن‌ها را کنار بگذارید. به جای آن از میوه‌ها، غلات و مواد این چنینی استفاده کنید تا به وزن دلخواهتان برسید. حتی وزن مناسب برای لیپوماتیک هم باید داشته باشید که با کلیک می‌توانید این مقاله را بخوانید.

در این مقاله به طور کامل درباره تغذیه بعد از لیپوماتیک اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

اهمیت رعایت تغذیه بعد از لیپوماتیک

دوره نقاهت لیپوماتیک را با توجه به شرایط، بدن افراد بین یک الی سه روز در نظر می‌گیرند. شما نمی‌توانید در ساعات اولیه پس از عمل تحرک داشته باشید. همچنین قادر به خوردن چیزی هم نخواهید بود. پس استراحت مطلق داشته باشید و تا جایی که می‌توانید آب مصرف کنید. مصرف آب زیاد باعث کاهش جذب چربی توسط خون شده و میزان چاقی را کاهش می‌دهد. اگر پس از عمل متوجه شدید که درد دارید یا بی حس هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید. شما می‌توانید برای کاهش دادن دوره نقاهت پس از جراحی لیپوماتیک از گن‌های مخصوص این جراحی استفاده کنید.

این را بدانید که با توجه به تغذیه بعد از لیپوماتیک می‌توانید دوره نقاهت را به حداقل برسانید. از خوردن غذاهای چرب تا شش ماه اجتناب کنید و به جای آن غلات یا ویتامین‌ها را مصرف کنید. اگر می‌توانید تا چند روز پس از عمل بر روی تخت پراز بکشید و تا حد امکان از نشستن خودداری کنید. اگر مجبور به نشستن هستید، بهتر است بر روی صندلی بنشینید. همچنین شما باید استرس را کم کنید و آرام بودن را یاد بگیرید. بالا بودن سطح استرس منجر به اضافه وزن خواهد شد. در این صورت افراد تمایل دارند که از غذاهای ناسالم استفاده کنند. این غذاها نیز به بدن ضرر می‌رسانند.

پس از آن که شما عمل لیپوماتیک را انجام دادید، حدود شش ماه طول می‌کشد که بدن به وزن دلخواه تغییر کند. حال در این شش ماه آنچه که مهم است این است که رژیم تغذیه بعد از لیپوماتیک را به خوبی انتخاب کنید. علاوه بر این باید مدام ورزش کنید و تحرک داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است جراحی نتایج مطلوبی را به دنبال نداشته باشد. شما باید مواد غذایی پس از انجام این عمل را زیر نظر پزشک مصرف کنید. امروزه پزشکانی مانند دکتر داریوش نادری آماده ارائه مشاوره‌های رایگان به شما عزیزان هستند. می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تغذیه-بعد-از-لیپوماتیک

بعد از لیپوماتیک چی بخوریم؟

تغذیه بعد از لیپوماتیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. با استفاده از مواد غذایی شکا در عین حال که باید انرژی لازم برای بدنتان را تامین کنید، باید از چاق شدن بدن نیز جلوگیری نمایید. پس این تغذیه باید کنترل شود. پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران آب زیادی بنوشند. مصرف انواع و اقسام نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها نیز بلا مانع است. غذاهایی که فیبر دارند مثل لوبیا و عدس و غذاهایی که کربوهیدرات دارند مثل غلات از جمله بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانند به کاهش وزن شما کمک شایانی کنند. البته این تمام ماجرا نیست. شما می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز استقاده نمایید.

توجه داشته باشید که تنها خلاص شدن از دست چربی‌های اضافی بدن کافی نیست، بلکه که مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک نیز اهمیت زیادی دارد. شما باید برای تسریع فرآیند لاغری بدن از نکات مربوط به تغذیه بعد از لیپوماتیک آشنا باشید. می‌توانید از راهنمایی‌های دکتر داریوش نادری استفاده کنید.

حفظ رژیم تغذیه بعد از لیپوماتیک

بعد از این که جراحی لیپوماتیک انجام شد، باید برای تغذیه بعد از لیپوماتیک نیز برنامه ریزی کنید. در واقع شما باید هر کاری را برای کاهش وزن انجام دهید.‌ از آنجایی که وقت و هزینه خود را برای انجام لیپوماتیک صرف کرده‌اید، لازم است تا به فرم دلخواه بدن برسید. علاوه بر این باید زندگی سالمی هم داشته باشید. تمامی این‌ها در گرو استفاده از رژیم تغذیه بعد از لیپوماتیک است.

در صورتی که تغذیه سالم بعد از لیپوماتیک را رعایت نکنید، امکان این که پس از انجام این جراحی دچار اضافه وزن شوید وجود دارد. به همین دلیل لازم است تا مراقبت تغذیه خود باشید.

بعد-از-لیپوماتیک-چی-بخوریم؟

بیشتر بخوانید: مرگ در اثر لیپوماتیک

بهترین میوه بعد از جراحی لیپوماتیک

حفظ تناسب اندام کار دشواری است و نیاز به مراقبت کافی دارد، اما با استفاده از مصرف خوراکی های مفید مانند میوه‌ها و توجه به نکات تغذیه بعد از لیپوماتیک می‌توان تناسب اندام را حفظ کرد. بهترین میوه‌هایی که برای جراحی‌های شکم توصیه می‌شوند میوه‌هایی همچون آناناس، توت فرنگی، بلوبری، آلو، تمشک، گیلاس و آلبالو هستند. این نوع از میوه‌ها سر شار از مواد آنتی اکسیدانی هستند. مواد آنتی اکسیدانی هم از هیدراته شدن بدن جلوگیری می‌کنند. در نتیجه وزن بدن کاهش می‌یابد. در تغذیه بعد از لیپوماتیک استفاده از سبزیجات نیز از اهمیت زیادی برخوردار شده است. سبزیجاتی همچون کلم بروکلی، اسفناج و توت فرنگی قابلیت آن را دارند که دوره نقاهت بیکار را کاهش دهند. این سبزیجات به سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند و وزن را به حالت ایده آل در می‌آورند.

اگر پس از جراحی لیپوماتیک بدن احساس درد و سوزش در معده داشتید می‌توانید با مصرف کمپوت یا آبمیوه‌های طبیعی این درد را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از آجیل‌ها را در تغذیه بعد از لیپوماتیک جای دهید و برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن از آن‌ها استفاده کنید. تخم کدو تنبل و کنجد بهترین موادی هستند که ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کرده و مسیر لاغری را هموارتر می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله به موضوع مهم تغذیه بعد از لیپوماتیک که دارای اهمیت فراوانی است و در نتیجه جراحی موثر می باشد می پردازیم. در خصوص مشاوره جراحی لیپوماتیک با مطب دکتر داریوش نادری فوق تخصص جراحی پلاستیک با شماره ۰۲۱۲۲۷۹۲۴۳۹ تماس بگیرید.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

آیا برای شما سوال است تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در چیست؟ انتخاب بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بستگی به نیازهای خاص هر فرد و اهداف او از جراحی دارد. لیپوماتیک برای حذف چربی‌های موضعی در در مناطق خاص بدن مناسب است، در حالی که ابدومینوپلاستی برای افرادی که به...

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چقدر است؟ لیپوماتیک یکی از سریع ترین روش های لاغری و موثر برای کاهش چربی های موضعی و بهبود تناسب اندام است. در هر صورت برای دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش خطرات عمل جراحی، داشتن وزن مناسب قبل از انجام این روش بسیار مهم است. وزن مناسب برای...

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

آیا افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک قابل پیشگیری است؟ این سوال برای هر فردی که می خواهد اقدام به عمل لیپوماتیک نماید پیش می آید. شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک بسته به عوامل مختلف در هر فردی متفاوت است اما رعایت برخی نکات با اهمیت باعث می شود تا شل شدگی و افتادگی پوست تا...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *