انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
دکتر داریوش نادری / لیپوماتیک / تأثیر لیپوماتیک بر بارداری و بهترین زمان انجام

تأثیر لیپوماتیک بر بارداری و بهترین زمان انجام

بسیاری از خانم ها مایلند درباره تاثیر لیپوماتیک بر بارداری اطلاعات کسب کنند. اینکه لیپوماتیک قبل از بارداری بهتر است یا بعد از بارداری به یک دغدغه برای آن ها تبدیل شده است. عمل لیپوماتیک یک عمل پیکرتراشی است که برای زیباتر شدن اندام و رسیدن به ایده‌آل مورد نظر شخص می‌باشد. در این عمل، جراح به حذف چربی های اضافی نواحی مختلف بدن می‌پردازد. اگر می خواهید درباره تاثیر لیپوماتیک بر بارداری بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر لیپوماتیک بر بارداری

عمل لیپوماتیک چه تأثیری بر بارداری دارد؟

عمل لیپوماتیک یک عمل پیکرتراشی است که برای زیباتر شدن اندام و رسیدن به ایده‌آل مورد نظر شخص می‌باشد. در این عمل جراح به حذف چربی های اضافی نواحی مختلف بدن می‌پردازد. به‌طور کلی بهترین زمان اقدام به انجام عمل لیپوماتیک زمانی است که دیگر قصد بارداری ندارید و یا بعد از گذشت مدت زمان بارداری و شیردهی، زیرا اگر قبل از بارداری انجام دهید احتمال افزایش وزن یا بازگشت چربی های حذف شده بسیار زیادست. به همین علت انجام عمل لیپوماتیک برای اشخاصی که قصد بارداری در آینده ی نزدیک دارند مناسب نمی‌باشد.

آیا می‌توان قبل از بارداری عمل لیپوماتیک را انجام داد؟

انجام لیپوماتیک قبل از بارداری به‌طور کلی مشکلی ایجاد نمی‌کند. این روش چربی‌های زیر پوستی را از بین می‌برد و تاثیری بر اندام‌های داخلی و سیستم تولید مثلی ندارد. توصیه می‌شود حداقل چند ماه قبل از برنامه‌ریزی برای بارداری عمل لیپوماتیک انجام شود تا بدن زمان کافی برای بهبود و بازگشت به حالت عادی داشته باشد.

با توجه به پیشرفت علم و این‌ که انجام عمل لیپوماتیک بنا به درخواست بیمار و کاملاً اختیاری‌ می‌باشد، می‌توان قبل از بارداری اقدام به انجام عمل لیپوماتیک برای کم شدن حجم چربی و از بین بردن آنها در نواحی مختلف بدن، کرد ولی بهتر است این عمل را قبل از بارداری انجام ندهید. به دلیل این‌ که شخص در دوره بارداری دچار اضافه وزن می شود، اگر قبل بارداری اقدام به عمل نماید، ممکن است مجددا دچار تجمع چربی به خصوص در ناحیه شکم پهلو و افزایش وزن شود.

بیشتر بخوانید: لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک در دوران بارداری

انجام هر گونه عمل جراحی زیبایی از جمله لیپوماتیک در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. این دوران برای حفظ سلامت مادر و جنین بسیار حساس است و هر گونه جراحی می‌تواند خطرات جدی به‌همراه داشته باشد. اگر فردی قبل از بارداری لیپوماتیک انجام داده باشد، این عمل نباید تاثیر منفی بر بارداری یا رشد جنین داشته باشد. در دوران بارداری برای حفظ سلامتی مادر و جنین از انجام لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن باید پرهیز کنید. در طول مدت دوره بارداری انجام لیپوماتیک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اولین علت خطرناک بودن انجام عمل لیپوماتیک در دوره ی بارداری این‌ است که هدف اصلی این عمل، از بین بردن چربی ها است.

دیگرعلت خطرناک بودن انجام عمل لیپوماتیک در دوران بارداری این‌ است از آنجاکه برای انجام عمل لیپوماتیک داروی بیهوشی استفاده می‌شود تا بیماردرد کمتری حس کند و بیهوشی برای فرد وجنین بسیار خطرناک است. بهتر است برای حفظ سلامتی مادر و جنین از انجام لیپوماتیک نواحی مختلف بدن در دوران بارداری جدداً خودداری نمایید، زیرا داروی بیهوشی باعث افت فشار جنین و کاهش جریان خون می‌شود.

لیپوماتیک قبل از بارداری

آیا می‌توان بعد از بارداری عمل لیپوماتیک را انجام داد؟

پس از زایمان، بدن نیاز به زمان برای بازگشت به حالت طبیعی خود دارد. انجام لیپوماتیک بلافاصله پس از زایمان توصیه نمی‌شود و بهتر است چند ماه صبر کرد تا بدن به طور کامل بهبود یابد. لیپوماتیک نباید تاثیری بر روند شیردهی داشته باشد، اما مشاوره با پزشک ضروری است.

بهترین زمان برای انجام عمل لیپوماتیک در خانم ها، چند ماه بعد از بارداری و زایمان‌ با مشورت پزشک است که بدن از حالت نرمال خود خارج شده و تناسب اندام طبیعی خود را از دست داده است. با مراجعه به پزشک و بیان اطلاعاتی از قبیل نوع زایمان، مدت زمان گذشته از زایمان، میزان تمایل یا علاقه به بارداری بعدی، مدت زمان گذشته از شیر‌دهی و… می‌توان برای انجام این عمل در زمان مناسب و با شرایط جسمانی مناسب اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: لیپوماتیک صورت

عمل لیپوماتیک چه تأثیری بر اندام تولید مثل دارد؟

برخی براین باورند که لیپوماتیک براندام تولید مثل خانم ها و ناباروری آنها تأثیر دارد یا باعث از بین رفتن توانایی باروری می‌شود. درحالی‌که عمل لیپوماتیک فقط بربافت های چربی تأثیر می گذارد و هیچ تأثیری بر اندام تولید مثل شخص ندارد.

نکات کلی درباره لیپوماتیک و بارداری

قبل از تصمیم به انجام لیپوماتیک، مشورت با پزشک متخصص ضروری است تا مطمئن شوید که این عمل برای شما بی‌خطر است. حفظ یک سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب و ورزش منظم می‌تواند به حفظ نتایج لیپوماتیک و همچنین بهبود شرایط بارداری کمک کند. به‌ طور کلی، لیپوماتیک تاثیری بر بارداری ندارد، اما زمان‌بندی انجام آن و مشورت با پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است تا سلامت مادر و کودک حفظ شود. بهترین زمان برای مشاهده تأثیرات عمل لیپوماتیک مدتی بعد از دوره ی نقاهت عمل می‌باشد که کبودی ها و تورم ها به‌ طور کامل از بین رفته باشند. به توصیه پزشکان وجراحان زیبایی برای افراد با شرایط معتدل و بعد از انجام آزمایشات، حداقل پس از گذشت شش ماه می‌توانید اقدام به بارداری کنید.

با رعایت مراقبت های ویژه قبل و بعد از انجام عمل لیپوماتیک می‌شود نتیجه ی بهتری از این عمل کسب کرد که برخی از مراقبت ها عبارت است از:

  • خودداری از مصرف مواد الکلی و دخانیات
  • خودداری از فعالیت های سنگین
  • خودداری از مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • درصورت درد و کبودی خیلی شدید به پزشک خود اطلاع دهید.

نتیجه گیری

اکثر خانم ها بعد از زایمان برای زیبا شدن بدن و رسیدن به تناسب اندام دلخواه خود به انجام عمل لیپوماتیک روی می‌آورند، عده ای هم ممکن است قبل از بارداری عمل لیپوماتیک را انجام داده باشند که با مراجعه به پزشک و پس از گذشت دوره ی نقاهت می‌توانند این عمل را با رعایت همه ی مراقبت ها انجام دهند. درمجموع می‌توان گفت؛ عمل لیپوماتیک  فقط ممکن است بر روند دوره ی بارداری شما اثربخش باشد ولی بر توان باروری بدن شما بی تأثیر می‌باشد.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

آیا برای شما سوال است تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در چیست؟ انتخاب بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بستگی به نیازهای خاص هر فرد و اهداف او از جراحی دارد. لیپوماتیک برای حذف چربی‌های موضعی در در مناطق خاص بدن مناسب است، در حالی که ابدومینوپلاستی برای افرادی که به...

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چقدر است؟ لیپوماتیک یکی از سریع ترین روش های لاغری و موثر برای کاهش چربی های موضعی و بهبود تناسب اندام است. در هر صورت برای دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش خطرات عمل جراحی، داشتن وزن مناسب قبل از انجام این روش بسیار مهم است. وزن مناسب برای...

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

آیا افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک قابل پیشگیری است؟ این سوال برای هر فردی که می خواهد اقدام به عمل لیپوماتیک نماید پیش می آید. شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک بسته به عوامل مختلف در هر فردی متفاوت است اما رعایت برخی نکات با اهمیت باعث می شود تا شل شدگی و افتادگی پوست تا...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *