انتخاب برگه
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
دکتر داریوش نادری / لیپوماتیک / افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن

آیا افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک قابل پیشگیری است؟ این سوال برای هر فردی که می خواهد اقدام به عمل لیپوماتیک نماید پیش می آید. شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک بسته به عوامل مختلف در هر فردی متفاوت است اما رعایت برخی نکات با اهمیت باعث می شود تا شل شدگی و افتادگی پوست تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در ادامه به طور کامل به این موضوع می پردازیم.

شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک

شرایط پوست بعد از عمل لیپوماتیک

در حالت کلی شرایط پوست با خاصیت کشسانی و ارتجاعی بودن به علت فرایند کاهش حجم بافت چربی که در عمل لیپوماتیک رخ می‌دهد دچار تغییر حالت می‌شود. علت اهمیت مراقبت های بعد ازعمل لیپوماتیک، جلو‌گیری از ایجاد شرایط نامطلوب برای پوست و احتمال برگشت چربی های حذف شده می‌باشد.

افتادگی پوست بعد از انجام عمل لیپوماتیک چگونه رخ می‌دهد؟

عمل لیپوماتیک برای استخراج چربی های اضافه از زیر سطح پوست بدن در نواحی مختلف انجام می‌شود. در این عمل جراح با ایجاد یک یا چند سوراخ روی سطح پوست لوله ی کانولا را به بافت چربی مورد نظر می‌فرستد. بعد از ورود لوله ی کانولا، ذرات چربی اضافه بسته به نوع و روش لیپوماتیک رفته رفته  شل یا خرد شده و با مکش لوله ی کانولا از زیر سطح بدن به بیرون خارج می‌شوند. توجه داشته باشید که در روند عمل لیپوماتیک، بافت های پوستی از بین نمی‌روند اما ممکن است فضای خالی حاصل از نبودن چربی استخراج شده که بین پوست و سایر بافت های بدن به‌وجود آمده است در آینده باعث افتادگی و شل شدن پوست سطح بدن شود که در این اتفاق رعایت نکردن مراقبت های بعد از لیپوماتیک بی تأثیر نیست.

در چه افرادی احتمال افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک بیشتر است؟

افرادی که دارای اضافه وزن و چربی بیش از حد می‌باشند برای انجام عمل لیپوماتیک گزینه ی خوبی نیستند به علت اینکه احتمال بازگشت چربی در این افراد بیشتراز سایر افراد است. افرادی که  بصورت ژنتیکی یا ارثی دارای پوست های شل و مستعدی هستند، ممکن است میزان شل شدگی و افتادگی پوست بیشتری را بعد از عمل تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: آیا لیپوماتیک ایمن است؟

جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

روش های موثری جهت جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک وجود دارد که به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری از جراحی بگیرید.

جلوگیری از افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

۱- پوشیدن گن و لباس مخصوص: به تجویز پزشک تا پایان دوره ی نقاهت از پوشیدن لباس مخصوص لیپوماتیک توجه کنید. پوشیدن این به لباس به جمع شدن پوست کمک و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

۲- نوشیدن آب بیشتر به مقدار کافی: بعد از عمل لیپوماتیک برای حفظ صافی پوست و بدست آوردن پوست هیدارته که بسیار پوست شادابی می‌باشد معمولاً بین ۶ تا ۸ لیوان آب در طول شبانه روز مصرف کنید تا پوست  صاف و شادابی داشته باشید.

۳- تغذیه سالم و استفاده از میوه و سبزیجات: با تغذیه ی سالم  و رژیم غذایی درست می‌توانید به حفظ اثرات عمل لیپوماتیک کمک کنید.همچنین با پرهیز از مواد غذایی ناسالم با خاصیت چربی زیاد برای جلو گیری از بازگذشت بافت های چربی خودداری نمایید.

۴-ورزش مناسب: داشتن یک برنامه ورزشی مناسب بعد از انجام عمل لیپوماتیک تأثیر مستقیم بر حفظ و نگه داری نتایج این عمل دارد.در صورت دوام  ورزش های سبک در دوران نقاهت عمل و پس از مشورت با پزشک مربوطه می‌توانید از شل شدن پوست بدن جلوگیری نمایید.

توجه داشته باشید که این ورزش ها اگر زیر نظر پزشک نباشد ممکن است نتیجه ی بدی داشته باشد و حتی ممکن است این ورزش‌ها باعث افتادگی پوست هم بشود.  

بیشتر بخوانید: کبودی و سیاهی پوست بعد از لیپوماتیک

عواملی که بر افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک اثر می‌گذارد

۱- نوع پوست: مناسب ترین پوست برای انجام عمل لیپوماتیک پوست هایی‌ست که خاصیت کشسانی و ارتجاعی دارند. برای جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک حتماً درمورد نوع پوست خود در جلسه ی مشاوره با پزشک قبل ازعمل مشورت نمایید. در صورتی که پوست شما خاصیت کشسانی بالا و ارتجاعی نداشته باشد احتمال افتادگی پوست بعد ازعمل  بیشتر می‌باشد.

۲- ورزش: با انجام ورزش های سنگین و ورزش های نامناسب، ورزش های  بدون برنامه ریزی یا بدون مشاوره با پزشک همچنین ورزش هایی که دارای حرکات کششی هستند باعث ایجاد افتادگی در سطح پوست می‌شود.

۳- وزن: اضافه وزن  بعد از انجام عمل لیپوماتیک تأثیر مستقیم در افتادگی پوست بعد از انجام این عمل می‌شود.هدف اصلی عمل لیپوماتیک حذف چربی هاست با کنترل نکردن و بالا رفتن وزن شخص علاوه بر این‌که ازنتایج  خوبی ازعمل به دست نمی‌آید بلکه اضافه وزن زیاد باعث به خطر افتادن سلامتی  توده ی بدنی شما بعد از عمل لیپوماتیک می‌شود.

۴-مراقبت های پوستی: با رعایت نکات مراقبتی مانند استفاده از روغن و کرم های بهداشتی  یا استفاده از روش ماساژ درمانی می‌توانید از افتادگی پوست جلوگیری نمایید. فقط توجه داشته باشید که باید مراقبت های پوستی به نحو درست و به اندازه انجام شود.

۵- سن: بدیهی‌ست که با بالا رفتن سن پوست بدن خاصیت سفت و جوان بودن و همچنین ارتجاعی و کشسانی خود را از دست بدهد به همین دلیل اکثراً انجام عمل لیپوماتیک را برای افراد مسن توصیه نمی‌کنیم.

۶- بارداری بعد از عمل لیپوماتیک: یکی از علت‌های افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک در خانم‌ها، بارداری بعد از انجام عمل لیپوماتیک می‌باشد به همین دلیل ترجیحاً به افرادی‌که قصد بارداری در آینده ی نزدیک دارند عمل لیپوماتیک توصیه نمی‌شود. در دوران بارداری تغییر هورمون ها و افزایش وزن باعث تغییر در اثرات عمل لیپوماتیک بر بدن می‌شود. بعد ازعمل لیپوماتیک چربی های اضافه ای که حذف شدند و سطح پوستی که کاملاً صاف شده است در دوران بارداری مجدداً برمی گردد.

نتیجه گیری

عمل لیپوماتیک مانند سایرعمل های زیبایی باوجود همه‌ی مزایا، دارای معایبی نظیرافتادگی  پوست می‌باشد که با روش های مختلف می‌توان آن را کنترل کرد.

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری

دکتر داریوش نادری متولد ۱۳۴۴ بعد از اتمام دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان (دبیرستان البرز) در سال ۱۳۶۲ وارد دانشکده پزشکی شیراز و در سال ۱۳۶۹ از این دانشگاه به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل گردیده است . در سال ۱۳۷۱ رزیدنتی جراحی عمومی را در دانشگاه تهران شروع و در سال 1375 به عنوان جراح عمومی فارغ التحصیل شده است و در سال ۱۳۸۰ دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز و در سال ۱۳۸۳ با کسب رتبه اول در امتحان فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده است.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی؛ کدام برای من بهتر است؟

آیا برای شما سوال است تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در چیست؟ انتخاب بین لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بستگی به نیازهای خاص هر فرد و اهداف او از جراحی دارد. لیپوماتیک برای حذف چربی‌های موضعی در در مناطق خاص بدن مناسب است، در حالی که ابدومینوپلاستی برای افرادی که به...

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چند کیلو است؟

وزن مناسب برای لیپوماتیک چقدر است؟ لیپوماتیک یکی از سریع ترین روش های لاغری و موثر برای کاهش چربی های موضعی و بهبود تناسب اندام است. در هر صورت برای دستیابی به بهترین نتیجه و کاهش خطرات عمل جراحی، داشتن وزن مناسب قبل از انجام این روش بسیار مهم است. وزن مناسب برای...

کبودی و سیاهی پوست بعد از عمل لیپوماتیک (راهکارهای رفع سریع)

کبودی و سیاهی پوست بعد از عمل لیپوماتیک (راهکارهای رفع سریع)

کبودی و سیاهی پوست بعد از لیپوماتیک موقتی است؟ چه کارهایی انجام دهیم تا هر چه سریع تر کبودی ایجاد شده از بین برود؟ امروزه اکثر افرادی که از چربی اضافه ی بدن خود رنج می‌برند به عمل لیپوماتیک روی می‌آورند. این عمل به‌عنوان نوعی عمل پیکرتراشی با حذف چربی های اضافه باعث...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *